.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعداد دفاتر اسناد رسمی مازندران 2 برابر شد

مدیرکل ثبت و اسناد و املاک مازندران گفت: طی پنج سال گذشته، تعداد دفاتر اسناد رسمی در مازندران دو برابر شده است.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، ولی‌الله عبدی صبح امروز در جلسه انتخابات جامعه سردفتران و دفتریاران مازندران در تالار طلایه بابلسر اظهار داشت: از 350 دفتر اسناد رسمی 340 دفتر فعال بوده و 10 دفتر خانه به صورت کفالت اداره می‌شود.
وی تصریح کرد: احکام همه آنها از طرف رئیس سازمان ثبت کشور صادر می‌شود که در موعد مقرر شروع به کار کرده و از طریق ادارات ثبت هم نظارت می‌شود.
عبدی بیان داشت: انتخابات جامعه امروز مقدمه‌ای برای تشکیل کانون سردفترداران است که در حال حاضر سردفترداران مازندران زیرپوشش کانون تهران قرار دارند و امیدواریم بعد از تشکیل انتخابات جامعه برای تشکیل کانون نیز اقدام کنیم.
مدیرکل ثبت و اسناد و املاک مازندران ابراز داشت: برای نظارت بر دفاتر اسناد رسمی، 27 بازرس در سطح ادارات شهرستان‌ها نظارت بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی را به عهده دارند و با تهیه گزارش دوره‌ای، تنظیم و ارسال آن به اداره کل ثبت استان رسیدگی لازم انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: درصورت تخلف از عملکرد دفترخانه آن را به اداره کل امور اسناد سازمان ثبت گزارش و بعد از تایید تخلف برای آنها کیفرخواست صادر می‌شود و در دادگاه انتظامی سردفترداران استان رای صادر شده و متناسب با تخلف انجام شده مجازات تعیین می‌شود.
عبدی با اشاره به اینکه تخلفات انجام شده نسبت به دفاتر موجود بسیار اندک و ناچیز است، بیان داشت: سال جاری 50 مورد رای صادرشده و در دادگاه انتظامی سردفترداران مجازات‌هایی برای متخلفان در نظر گرفته شده که دو مورد انفصال دائم، لغو مجوز و بعضی موارد انفصال موقت از سه ماه، شش ماه و تا دو سال و جریمه نقدی بوده است.
عبدی گفت: بیشتر تخلفات در زمینه‌های تنظیم اسناد اتومبیل بوده، این در حالی است که در معاملات املاک کمتر شاهد تخلفات هستیم ضمن اینکه مواردی نیز درباره سندهای وکالت یا تعهد نیز مشاهده شده است.
وی مهم‌ترین مشکل سازمان ثبت و اسناد را کمبود بازرس برشمرد و افزود: تعداد دفاتر اسناد رسمی نسبت به پنج سال گذشته دو برابر شده است ولی بازرسان ما دو برابر نشده است این در حالی است که تعداد معامله رسمی در دفاتر اسناد افزایش یافت، ولی تعداد بازرسان افزایش نداشته است.
عبدی اذعان داشت: در حال حاضر به دلیل نداشتن بازرس از کارکنانی که پست‌شان بازرسی نیست، ولی به کار بازرسی تسلط دارند به صورت موردی با ابلاغ‌های داخلی استفاده می‌شود.
این مسئول در پایان متذکر شد: از دفاتر اسناد رسمی انتظار داریم حقوق مردم و شهروندان را رعایت کرده و با رعایت مقررات کار مطلوبی به مردم ارائه دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.271 seconds.